Melding, klacht of bezwaar indienen
U kunt om verschillende redenen contact zoeken met de gemeente. U heeft bijvoorbeeld een klacht of u wilt bezwaar maken. Het is handig om dan via het beste kanaal contact te zoeken. Hieronder treft u de mogelijkheden aan. U kunt in ieder geval altijd bij de gemeente terecht voor een algemene vraag, een opmerking, een idee of een compliment. U kunt dan een e-mail versturen naar gemeente@ouder-amstel.nl.
Melding maken van schade of vuil in uw buurt
Lantaarnpaal defect? Fietswrak in het plantsoen? Zwerfafval naast de afvalbak? Stoeptegels los? Gevaarlijke verkeerssituatie? Probleem met de riolering in de straat? Opschietend onkruid? Meld het bij de gemeente. Dit noemen we een melding openbare ruimte.
Ga hiervoor naar Melding over openbare ruimte indienen
Klacht indienen over de dienstverlening bij de gemeente
Het kan zijn dat u zich niet goed behandeld voelt door iemand van de gemeente. In dat geval kunt u een klacht indienen over de dienstverlening. De gemeente gaat dan kijken wat er precies is gebeurd. Voor zo’n klacht is een officiële procedure.
Ga hiervoor naar Klacht dienstverlening gemeente indienen
Discriminatie melden
Het kan zijn dat u in Ouder-Amstel gediscrimineerd bent. Of u heeft gezien dat dat iemand anders overkomen is. Zoiets kunt u melden bij het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam.
Ga hiervoor naar Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam
Bezwaar maken tegen een beslissing van de gemeente
De gemeente neemt beslissingen en maakt plannen. Dat kan gaan over uw uitkering, uw vergunning of een subsidie. Het kan ook gaan over de inrichting van uw omgeving. Als u het met zo’n besluit niet eens bent, kunt u bezwaar maken. Hier gelden regels voor. Zo moet u binnen 6 weken bezwaar maken na zo’n besluit.
Ga hiervoor naar Bezwaarschrift indienen of naar Bezwaar en beroep.