Het gemeentehuis is op maandag 15 en dinsdag 16 september 2025 vanaf 14.30 uur gesloten. Op die dagen is de gemeente ook telefonisch niet bereikbaar.
Vanaf woensdag 17 september gelden weer de normale openingstijden.
Het gemeentehuis is op maandag 15 en dinsdag 16 september 2025 vanaf 14.30 uur gesloten. Op die dagen is de gemeente ook telefonisch niet bereikbaar.
Vanaf woensdag 17 september gelden weer de normale openingstijden.
De gemeente ondersteunt inwoners met een bijstandsuitkering wanneer ze aan het werk gaan. Als u werkt en geen bijstandsuitkering meer ontvangt, stelt de gemeente een geldbedrag beschikbaar. Dit is de uitstroompremie. Deze uitstroompremie bestaat uit 2 delen van ieder € 500,-.
Het eerste deel ontvangt u automatisch als uw bijstandsuitkering wordt beëindigd omdat u aan het werk bent gegaan. U hoeft hier dus niets voor te doen. Als u na 6 maanden nog steeds aan het werk bent, kunt u het tweede deel aanvragen via het Aanvraagformulier uitstroompremie tweede deel (pdf, 112 kB).
U ontvangt binnen 8 weken na aanvraag van het tweede deel van de uitstroompremie het besluit van de gemeente.
Heeft u vragen over de uitstroompremie of wilt u het aanvraagformulier liever per post ontvangen? Mail uw vraag naar a.admwwb@ouder-amstel.nl. U kunt ook bellen met het algemene nummer van de gemeente: (020) 496 21 21. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 10.30 uur.