Waarmerken kopie

Wilt u een kopie van een belangrijk document laten waarmerken? Neem contact op met de gemeente.

Maak een afspraak om een kopie te laten waarmerken (kies optie 'Legalisatie handtekening').

Afspraak maken

Een document waarmerken betekent dat in de kopie precies hetzelfde staat als in het origineel. De gemeente waarmerkt geen diploma's.

De kosten voor een aanvraag zijn: € 12,50 (tarief 2023).

Zo laat u een belangrijk document waarmerken door de gemeente:

  • Neem contact op met de gemeente.
  • U neemt het document mee dat u wilt laten waarmerken. U mag iemand machtigen om dit voor u te doen.

Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.

De belangrijkste regels zijn:

  • De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
  • De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
  • De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
  • Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
  • Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
  • Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.