Rekenkamer Ouder-Amstel
Elke gemeente moet een onafhankelijke Rekenkamer hebben. De Rekenkamer controleert of de gemeente haar werk goed doet. Ze kijkt bijvoorbeeld naar of het geld goed wordt uitgegeven, of plannen werken zoals bedoeld, en of alles volgens de regels gaat.
De Rekenkamer helpt de gemeenteraad van Ouder-Amstel bij zijn taak om het gemeentebestuur te controleren. Dit doet de Rekenkamer door onafhankelijk onderzoek te doen naar hoe goed het gemeentelijk beleid werkt en of het geld op de juiste manier wordt besteed.
Het doel van de Rekenkamer is om de gemeenteraad betrouwbare en eerlijke informatie te geven. Zo kan de gemeenteraad goede beslissingen nemen en zorgen dat de gemeente goed wordt bestuurd.
Alle rapporten van de Rekenkamer zijn openbaar.
- Dhr. Paulussen, directeur
- Mw. Van Aelst, plaatsvervangend directeur
- Mw. Zerai, secretaris
Lopende onderzoeken (2025)
Dienstverlening.
Eerdere onderzoeken
- Inwonersparticipatie Ouder-Amstel 28 november 2024 (pdf, 3,3 MB)
- Beleidsevaluatie toegang tot ondersteuning en individuele Wmo-voorzieningen 2015 tot en met 2018 (pdf, 787 kB)
Wilt u bovenstaande stukken inzien, mail uw verzoek met daarin de titel(s) naar gemeente@ouder-amstel.nl ter attentie van secretaris mw. Zerai. Zij mailt u dan betreffend(e) stuk(ken) toe.
De gemeente Ouder-Amstel stelt de verordening van de Rekenkamer vast. Dit is een regel die bepaalt hoe de Rekenkamer binnen de gemeente werkt, welke taken en bevoegdheden zij heeft en hoe zij onderzoek doet naar gemeentelijke uitgaven en beleid.
Hebt u opmerkingen, vragen of wilt u een suggestie voor een onderzoek doen? Neem dan contact op via: gemeente@ouder-amstel.nl ter attentie van de Rekenkamer.
Kijk voor oudere informatie op Archiefweb