Melding feest of samenkomst vanaf 100 personen

Vanaf 25 augustus 2020 is het in de regio Amsterdam-Amstelland verplicht om iedere samenkomst met een feestelijk of persoonlijk karakter waarbij meer dan 100 bezoekers aanwezig zijn te melden. Het gaat om samenkomsten zoals verjaardagen, bruiloften, uitvaarten, jubilea etc.

Het maakt niet uit of deze buiten of binnen plaatsvinden, voor beide geldt een meldplicht. De aanvraag via het formulier Meldplicht samenkomsten meer dan 100 personen (pdf, 97 kB) dient u uiterlijk 48 uur voor aanvang van uw evenement te doen.

Organiseert u een samenkomst of feest in de openbare ruimte? Of in een ruimte waar de bestaande horecavergunningen niet kloppen met wat u wilt organiseren? Dan moet u eerst een evenementenvergunning aanvragen of een melding klein evenement doen, voordat u de melding meer dan 100 bezoekers doet. Of uw feest of samenkomst een evenement is kunt u nalezen op onze website "een evenement organiseren”.

De meldplicht geldt niet voor privéwoningen. Het dringende advies hiervoor blijft om niet meer dan 6 mensen thuis te ontvangen.