Contact

Openingstijden gemeentehuis en dienstverlening 

Voorlopig blijven de aangepaste openingstijden van het gemeentehuis in verband met de coronamaatregelen van kracht. De dienstverlening doen we ook nog zoveel mogelijk op afspraak en digitaal om de fysieke contactmomenten te beperken. Hieronder leest u nog eens de wijzigingen. 

Openingstijden gemeentehuis

  • Maandag tot en met vrijdag van 08.00-12.00 uur
  •  Woensdag ook van 15.00-17.00 uur

Telefonisch bereikbaarheid

  • Maandag tot en met donderdag van 08.00-17.00 uur
  • Vrijdag van 08.00-16.00 uur

Zoveel mogelijk op afspraak

Een aantal diensten is nu op afspraak;

  • Het afhalen van aangevraagde reisdocumenten en rijbewijzen;
  • Uittreksels Basisregistratie personen (BRP). U kunt dit ook direct online regelen.

Afspraak maken

Verlengen of aanvragen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs

In de periode tot 30 september 2020 kan voorlopig alleen een afspraak gemaakt worden om een nieuw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aan te vragen als uw document een geldigheidsdatum tot uiterlijk 30 september 2020 heeft. 

Tijdelijke Europese regeling geldigheid rijbewijzen

Door de maatregelen rondom corona is het niet altijd mogelijk om het rijbewijs tijdig te verlengen. Daarom heeft de Europese Commissie besloten dat verlopen EU-rijbewijzen tijdelijk langer geldig zijn. Lees meer over de tijdelijke regeling op rdw.nl.

Contactgegevens gemeentehuis

T (020) 496 21 21 
gemeente@ouder-amstel.nl

Postadres
Postbus 35
1190 AA Ouderkerk aan de Amstel 

Bezoekadres
Vondelstraat 1
1191 BD Ouderkerk aan de Amstel

Feestdagen en aangepaste openingstijden gemeentelijke diensten

Het gemeentehuis, Zorgadviespunt, milieudepots kunnen afwijkende openingstijden hebben tijdens de feestdagen.

  • Vrijdag 25 december 2020, 1e Kerstdag: gesloten
  • Vrijdag 1 januari 2021, Nieuwjaarsdag: gesloten

Voor gewijzigde afvalinzameldagen minicontainers kijkt u op www.ouder-amstel.nl/afval. 

Burgerzaken

  • U kunt bij Burgerzaken alleen op afspraak terecht (bijvoorbeeld voor het aanvragen van een paspoort, rijbewijs of uittreksel uit de basisregistratie personen): Iedere ochtend (maandag tot en met vrijdag) van 08.00 tot 12.00 uur en op woensdag van 15.00 tot 17.00 uur. 

Financiën 

  • Op afspraak. Van maandag tot en met donderdag van 08.30 tot 17.00 uur en op vrijdag tot 16.00 uur.

Zorgadviespunt Ouder-Amstel 

Voor vragen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Telefonisch bereikbaar iedere werkdag van 09.00 tot 10.30 uur op (020) 496 21 21.

Spreekuur van Sociale zaken

  • Telefonisch spreekuur maandag tot en met vrijdag van 09.00-10.30 uur.
  • Bezoektijden op afspraak. Telefoonnummer (020) 496 21 21.

Bouw- en woningtoezicht 

  • Op afspraak, telefoonnummer (020) 496 21 21. Daarvoor kunt u bellen op werkdagen tussen 08.30 en 10.30 uur.

Spreekuur burgemeester en wethouders 

  • Op afspraak (020) 496 21 21.

Dorpshuis Duivendrecht 

Sporthal annex sociaal cultureel centrum "Bindelwijk”

  • Koningin Julianalaan 16, 1191 CD Ouderkerk aan de Amstel
    Telefoon (020) 496 35 38 (tijdens kantoortijden), e-mail: info@bindelwijk.nl

Milieudepots

Openingstijden Milieudepot Duivendrecht 

  • Maandag: 09.00 tot 12.00 uur
  • Woensdag: 14.00 tot 18.00 uur 
  • Zaterdag: 09.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.00 uur

Adres: Meidoornstraat 28 te Duivendrecht.

Openingstijden Milieudepot Ouderkerk aan de Amstel 

  • Maandag: 13.00 tot 16.00 uur
  • Woensdag: 14.00 tot 18.00 uur 
  • Zaterdag: 09.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.00 uur.

Adres: Ambachtenstraat 84 te Ouderkerk aan de Amstel.